Monday, February 8, 2010

Bagaikan puteri...

Assalammualaikum...

Bagaikan puteri...Dari atas bukit turun ke sungai.... seolah-olah seorang puteri yang diam di atas bukit. Puteri yang asyik bermain, berkejaran,bergembira, menyanyi riang....menghiburkan diri. bersama teman yang baru dikenali...adakah sampai lupa diri?

Dan hanya sedar tatkala ingin bersiram. Adakah puteri rela meninggalkan keasyikan di bukit untuk bersiram di sungai? Adakah puteri akan terus bermain tika bersiram? Dapatkah puteri berseronok lagi? Akan gembirakah puteri bermain di sungai yang asyik mengalir? Dapatkah puteri riang menyanyi? Adakah teman menemaninya lagi? ataupun seorang diri? Dapatkan puteri kembali ke bukit atau asyik dengan keindahan sungai... dan adakah sungai itu mengalir ke tasek... Adakah puteri akan ke tasek?

Siapakah puteri? Adakah aku puteri itu? Adakah aku yang perlu meneruskan perjuang ini seorang diri? Masih banyak pengalaman perlu diterokai, masih banyak ilmu perlu dicari, masih banyak bakti perlu dikongsi. Biar dimanapun aku berada di situ bumi dipijak di situ langit di junjung. Sama ada aku di Bukit mahupun Sungai ataupun di Tasek aku tetap seorang pendidik. Malah kini aku sangat berbangga kerana tanah kelahiran ku telah sudi menerima baktiku untuk memajukan anak bangsaku. Majulah Penang, Chaiyok Penang!!!

Ingat! Tidak kisah dimana pun kita yang pasti tujuan kita sama MENDIDIK ANAK BANGSA.

p/s Agak2 erk.. bila puteri nak turun ke tasek? tak sabar nie...

2 comments:

  1. Sabaq sabaq la noo..
    Satgi tetiba dapat pulok ke laut dalam..
    Sempornae..heheh

    ReplyDelete